Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

10 Disember, 2010

bloglarian alternatif meningkatkan traffik anda!!


Woaaahhhh!! macam excited gile bila dengar pasal meningkatkan trafik blog ni setelah dengan tiba-tiba cik has telah men'tag' blog suram aku ni untuk join bloglarian.huhu mekaseh cik has.. very-very appreaciate memandangkan aku nih sebulan jagung baru nak menyibuk berblogging bila best baca blog orang lain..huhu tambah-tambah lagi tengok peluang perniagaan secara online pon hebat juga kalau pandai tarik orang tuk baca and stick dengan blog. tapi, unfortunately, aku ni pemaleh..malas betul nak tulis entry tetiap hari..pelik tengok orang-orang yang blog dia tetiap hari ada entry seperti cik has kita ni, huhu sungguh berkaliber di dalam dunia penlisannya ya, penuh komited. kalau nak banding dengan aku ni, adohai, macam jauh matahari dari pluto..huhu T.T

berbalik semula pada blog larian ni, mudah je rupanya nak join cuma otak aku tetiba lak kena musim dia nak blank, -.-' hmm cam lampi jap, kesian cik has kene ajor step by step..huhu mekaseh lagi sekali ek cik has.. T.T

first klik bawah ni,
untuk membuka terus page 'pendaftaran bloglarian' menerusi blog, http://furdunesia.blogspot.com/

langkah pertama, sila jadi follower bloglarian terlebih dahulu.

lepas tu, bolehlah teruskan pendaftaran

ok, ni nak bagitahu awal2 la ye, kalau korang nak join bloglarian, korang kena buat satu entry dalam blog korang yang mengandungi perkara2 berikut:

 1. banner

Dalam page pendaftaran yang korang buka tadi, sila klik pada banner (banner macam yang ada kat bawah ni), copy URL dia and paste dalam entry.

so, akan jadi seperti ini,


2. Lengkapkan slogan "saya suka berblogwalking kerana...."

Saya suka berblogwalking kerana saya suka membaca blog orang lain dan bila saya jumpa blog yang bermutu, saya akan mempromosikannya kepada orang lain supaya dapat berkongsi ilmu dan belajar dari kehidupan dan pengalaman hidup orang lain.

3. Tag 3 orang rakan atau lebih.

Tujuannya untuk mempromosikan dan mengajak kawan2 yang lain disamping menolong mereka untuk meningkatkan trafik blog mereka juga. Jangan kedekut untuk berkongsi maklumat ok... Tuhan marah taw...

Ok, saya tagkan mereka2 ini: (n_n)

Bob shawal
Luqman Halim
Ainee cumi
A big girl
Onie Chan the rainbow

Ok settle!!

tapi bukan takat ni sahaja! teruskan langkah di bawah..

--> Beritahu rakan anda tentang bloglarian.

Haa..da tag kengkawan tersebut jangan pulak tak bagitahu diorang.. kalau tak bagitahu diorang camne nak maju??? terhenti sahaja di situ.kan? kan? after dah tag diorang, bagitahulah diorang dengan leave mesej pada chat box blog diorang atau facebook (macam cik has wat..hikhik). pastu ajarkan diorang kalau diorang tak faham camne nak daftar..(macam aku.. T.T)

--> Akhir sekali Masukkan tajuk dan link entry yang anda dah buat tadi dalam komen 'pendaftaran bloglarian 2' tadi, bersama tajuk blog untuk disenaraikan..

contohnya,

DuNiA INTeRNeT
 http://shidarina.blogspot.com/bloglarian-tingkat-traffik-blog-anda.html


ok. baru settle yang lengkap teramat.. fuh.. amacam? simple kan? so, ape lagi? joinlah jangan tak join. ajak geng sekali ok!! (n_n)

p/s: semalam aku tengok follower Furdunesia ada 350 tapi hari ni dah 537 !!! maknanya dah ramai yang join, makanya traffik anda pon akan jam!!! gak pasni.. dengan harapan yang teramat tinggi ya!! Dan kelebihan join bloglarian juga, bleh bukak 5 blog dalam satu tab! jimat masa gitu..takyah susah2 nak bukak blog orang satu2..ohh yesss... mcm 4g plak..ahaks =p


...................


2 ulasan:

azzey berkata...

Shidarina: mmg segmen blog larin ni bagus! saya pun join di senarai ke 72

Shidarina berkata...

hm saya da agak da.. follower terbaru ni seme family dr bloglarian!! beri tepukan lah kt blog larian!!! hehe smalam ms sy dftar sy cma ada 3 follower, tapi pagi td sy cek, ada 15 orang follower termasuk azzey..terkejut mak pagi td nyah..~ huhuh

Catat Ulasan