Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

28 Disember, 2010

Ada seorang insan....yang bernama, 'dia'


Hari ini , aku masih di dalam dilema hidup..
Duhai hati, apa yang masih berlenggu didalam dirimu..?
Aku rasa aku dah tak faham lagi dengan hati..
bukan..
bukan hati..
tapi..
'cinta'

Aku mengenali seorang insan.. yang bernama 'dia'..
'dia' sangat dahsyat bro..!!
tak..tak..bukan samseng..
bukan kaki pukul..
bukan kaki racing..
dahsyat sebab 'dia' berjaya runtuhkan tembok shelter antibiotik hati aku dari penyakit yang ditakuti..
penyakit..???ye .. penyakit..
kalau terkena penyakit ni, memang tak boleh tidur bro..
makan tak lalu..tak pun, makan tak kenyang..
mandi tak basah..tak pun, ang duk ja terkurung kat bilik mandi air mata..
apehal dahsyat sangat bahana penyakit ni weh??
itulah, 'cinta'

Aku bukan seorang yang senang untuk memberikan hati aku pada orang lain..
tak..aku bukan kedekut der.. kalau ade orang nak mintak derma hati, aku bleh bagi je der..
aku tak kisah der.. tapi istilah memberikan hati kat sini, seolah-olah merelakan diri kita dijangkiti oleh 'cinta'
Aku dah terkena bro..
dua kali bro!!
dua kali..

mula2 dulu aku syok sendiri, budak monyet lah katakan..tapi aku dah cek doktor dah, 
apa? tak..tak..bukan doktor 'cinta'..doktor bese je..
doktor pon dah sahkan aku sihat. tak de pun tumbuh ekor kat blakang.. tapi orang selalu kata aku 'monyet'.. masa tu la.. 
dalam masa tu, aku tak tahu lagi mcam mana deritanya bila terjangkit penyakit 'cinta' tu..
tapi, bila dah kena sekali, tobat bro..
den dah totop ati den..
dah tak moh bagi ati den pado sesapo laei..
padan muko den..

tapi 'dia'...
tu aku da citer tadi bro.. 'dia' dahsyat bro..
'dia' lengkap segala..
rupa ada..
baik.,
senyum manis..
sopan santun..
hormat orang tua..
pemalu..
mata aku pon dia tak pandang masa mula-mula jumpa dia bro..
tu yang melekat kat otak aku sampai aku tak leh tido bro..
jampi??
eh..tak kan lah..
tak kot..
'dia' ok bro..
pakej suami soleh tu ada pada 'dia' bro..

cuma..
cuma..

cuma tulah..
aku saja ja buat entry sengal ni bro.. entry poyo untuk hari ini,

cuma, 
nak bagitahu, ada seorang insan .. yang bernama 'dia'.. (n_n)

Ade yang keno penampo ngan reader jap laei.. den lari dulu la yo? ekekkekeke =p

..................


0 ulasan:

Catat Ulasan