Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

30 November, 2010

Rumah Idaman yang menjimatkan kos !!!


Bila umur dah jejak ke alam dewasa, pelbagai perancangan harus dilakukan untuk merancang masa depan baik dari segi kewangan mahupun kekeluargaan..teeettt..heheh =p ok, yang kekeluargaan tu tidak akan dibincangkan di sini. tetapi persediaan yang rapi harus ada untuk menyambut kedatangan kekeluargaan itu..heheh Apa persediaan tu? RUMAH.. dan untuk itu, kewangan harus ada. yang sudah mula menyimpan tiada masalah..tetapi yang menjdai masalah apabila kewangan tidaklah sebanyak yang disangka untuk perbelanjaan mendirikan sebuah rumah yang wahh gitu..huhu T.T 

Terlintas di dalam fikiran untuk menbuat rumah yang tidak lah sebsar mana, tetapi selesa dan cantik.. tetiba la pulak terjumpa maklumat ini di yahoo news.. terus macam wahhhh!! gituu.. i like! hoho (n_n)b

Teringin untuk memiliki rumah yang kecik molek, cantik, dan bleh di bawa ke mana saja. Tak payah pn nak berebut tahun ni nak duk dekat umah mak yang mana, mak suami atau mak nye isteri..hoho angkut je ke mana yang suka.. sebab rumah ni ada roda.. nak pegi bercuti pon xde masalah..tak payah belanja mahal-mahal sewa hotel..rumah kan ade..chewahh!! haha ohh, masih tak dapat gambaran lagi eh macam mana rumah yang dimaksudkan ni? hehe 

ini dia,




Tengok ada roda ok.. so bleh angkat ke mana aje..tahun ni nak raya umah sapa??? (n_n) haha macam iklan petronas tu plak.. tapi amaran yeh, kepada keluarga mentuanya yang berasal dari sarawak, rasanya idea ini tidak munasabah..melainkan rumah ini bleh bertukarrrrrrr!!!! jadi bot.. transformerr!!! hoho

ni ruang tamunye, toilet dan juga bilik tidurnya, kira ok lah walaupun sempit skit..at least ada jugak kn..?

Cuma yang menjadi persoalannya di sini, boleh ke rumah kecik ni diangkut bawak merata-rata? Lepas JPJ ke? hoho ok..idea ini masih dalam pertimbangan lagi.. huhu T.T

Tetapi, masih gak cam rasa degil-degil gak nak ada sebijik umah macam ni.. seronok ape..? haha tapi orang lain xleh datang umah aku la..haha kalau ada kenduri, kena buh umah ni bawak ke tengah padang bola..pastu bentang tikar mengkuang luas-luas, wat kenduri kat atas padang je..hoho.. haruuuu.. >.<

..........

0 ulasan:

Catat Ulasan