Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

17 Mac, 2011

MAkhluK Comel Di Kangar!!!

Cuba teka, aku jumpa sape kat kangar???

(n_n)
Comey sangat-sangat!!!!




Awwww!!! Nyiawwww!!!! Comey giler awak nih!!!! nak tium2 peyot awakkk!!! 

hehehhehe

Oh, sangat obses okeh!!! (n_n)
Sapelah yang buang kucing nih memang tak appreciate betul!!! aKU SEKEH kang !! grr!!


P/s: Sape obses kucing jugak?? sile angkat tangan!!! (n_n)v


*********************************

Aku Cantik !! (n_n)

Aku malas nak kata lah kan, tapi aku sendiri pun terkejut jugak.. Aku ingatkan aku ni golongan nerd yang tak reti nak tonjolkan kecantikan.. hehe tapi sangkaan aku meleset bila aku jumpa cermin ajaib dalam bilik aku. 
Aku pun tanyalah dengan nervousnya,

"mirror, mirror... who is the prettiest in this worlldddd??"
Surprisingly, MY FACE APPEAR!!! 0.o

-_-'

Apsal? tak caye???
nih, tengok nih

|
|
|
|
V


 kan aku dah kata dah, muka aku yang keluar kat cermin tuh. kau tak caye..

huahahhahahahah.. sengal tak aku? ngee~ =p

saja menggembirakan diri ini.. hehe


*************************
 

10 Mac, 2011

Bergaduh dengan CinTa~

gurl: eeee... benci la dia nih.. 

boy: kenapa..? apa salah saya..? CITER CER.. Eh, cer cite.. cer cite.. hahaha (sambil gelak)

gurl: xmo cite!!! ape?? igt lawak ke???? aku BAKOR KANG!!

BOY: HUHUHU bakor lagi lawak dari cer citer ek..? 0.o

gurl: nyampah!!! suka bagi harapan palsu kat orang.. orang dah excited kot~ tetibe cancel..  benci..!!!!!

boy: bukan sengaja lah.. ujung bulan ni.. duit kene la keep save.. huhu
gurl: tahu xpe.. abeh tu len kali xyah la janji kalo nak save duit.. huhu T.T

boy: laa... jgnlah sedih.. ok2..jom kita gi.. duit boleh dicari..kan?? TAPI, HATI YANG SUCI, SUSAH TUK DICARI...

gurl: bwahahahhahahahahahaha XD tak jadi nak marah lagi der... cute sangat ler awak nih.. tihihi  ok2..xyah kuar lah ek.. len kali je.. =)

************************

Cerpen : ZOMBA???? Bukanlah!! Zombiiii!!!!! Ce cite! ce cite!


Subuh tu, aku dan yang lain-lain berkumpul di hadapan padang sekolah.. sejuk..cemas..dan risau.. Makcik penjual air kat depan sekolah tu pun buka awal hari ini. Mungkin hari ni, dia bukak kedai bukan untuk menjual, tetapi untuk buatkan air kepada semua.. Setiap orang berdiri di satu barisan yang panjang disepanjang jalan raya di hadapan sekolah. yang muda dan tua, semua ada. Setiap orang diberikan senjata ikut kesesuaian dan ikut kehendak kita.boleh pilih. entah kenapa hati aku begitu risau. takut tersilap pilih senjata dan boleh mengakibatkan aku turut menjadi mangsa dalam 'kejadian ngeri' ini. sama ada pedang, parang panjang, parang pendek, kapak atau pisau daging. mana yang paling sesuai untuk aku? akhirnya aku bertekad memilih parang pendek yang ala-ala rambo.. tapi seketika ada jugak penyesalan. rasanya lebih baik kalau aku ambik parang panjang.. hm entahla..

Tiba-tiba datang seorang lelaki berlari-lari dari arah bandar.. dalam mengah dan tercungap-cungap, dia menjerit, "dah sampai kampung sebelah!!!!" semua jadi cemas. semua bersedia dengan senjata masing-masing. 

"ingat!!! mereka buta. jalan perlahan. tetapi bila mereka menyerang, mereka sangat kuat dan pantas!! Hanya satu cara untuk bunuh mereka. serang kepala mereka hingga mereka rebah!! faham???"

semua mengangguk laju sambil mata bulat terkejut dengan pengumuman lelaki tersebut.. masing-masing mula berdebar-debar.. inilah detik bermulanya perjuangan. 'kejadian ngeri' ini berlaku dalam waktu yang sangat singkat. hanya kampung aku yang masih terselamat untuk setakat ini yang kami tahu. kawasan terdekat lain semuanya telah terjangkit dengan pantas. Senggatan telah dibuat di antara kampung sebelah dengan kampung kami. Tetapi senggatan dan pagar itu tidak akan dapat bertahan lama jika mereka datang terlampau ramai. suasana masih lagi dalam keadaan berjaga-jaga.. 

Di dalam bangunan sekolah, ada orang yang baru datang meminta bantuan dari kampung sebelah. mungkin mereka sekeluarga atau jiran tetangga. seorang lelaki telah luka dipercayai telah digigit, sedang nazak. manakala seorang gadis mengaku dia juga telah tercedera, 

"lengan saya terkena cakaran kuku mereka" . 

Aku sebagai salah satu orang yang bertugas datang memeriksa keadaan mereka. Dan aku mengarahkan orang bawahan ku 'menyelesaikan' mereka sebelum mereka berdua bertukar seperti 'mereka'. lelaki itu tiba-tiba mati. seketika kemudian dia terjaga semula. tetapi kali ini, matanya terjegil dan mata hitamnya bertukar menjadi kelabu. mulutnya ternganga luas seperti sedang kelaparan yang amat sangat. pisau daging yang sedang digengam oleh salah seorang orang bawahanku dihayunkan laju tepat ke arah kepala lelaki itu.
"dia dah bertukar menjadi seperti 'mereka'. maafkan kami kerana terpaksa bertindak sedemikian..Kiranya terjadi perkara yang sama kepada gadis ini, kami juga terpaksa melakukan perkara yang sama.."

****************

Semua orang menentang habis habisan. darah berlumuran di merata tempat. Ada yang 'tewas' dan ada juga yang masih bertahan. Bilangan mereka semakin bertambah.

"berundur!!!!!"

****************

Kami menemui pusat perlindungan yang baru. Di sebuah rumah yang berpagar batu tinggi. pintu pagar besi yang besar dan kuat. di belakang rumah ada kebun. Dan ada sebuah pokok yang sangat besar dan rendang di dalam kebun tersebut. Ada sebatang sungai yang berarus deras di antara rumah dan kebun tersebut. Rumah sementara itu masih selamat untuk setakat ini. Ya. Mereka pasti akan menemui tempat ini. cuma tak tahu bila. Pelbagai strategi perlindungan di rancang.

"kau rasa, mereka boleh lepas tak sungai tuh?"

"tak kot, pergerakan mereka perlahan. Hanya menjadi pantas apabila menyerang mangsa. Aku tak rasa mereka pandai berenang. ataupun mereka boleh jalan di dasar sungai dan melintasi ke seberang."

"Apa kata kita bina rumah di atas pokok? mereka tidak pandai memanjat bukan?"

"ya. Tapi, apabila kita bertukang nanti, bunyi ketukan dan tukangan itu akan menarik mereka untuk datang dan bertumpu ke sini. Bukan sikit, tetapi mereka semua akan datang dari segenap ruang. kerana kawasan lain sunyi. hanya tinggal kita saja."

" jadi kita harus lakukan kerja dengan segera"

"apa kata sebagai langkah berjaga-jaga, kita perbesarkan sungai juga, dan buat aliran baru sungai itu di keliling pokok besar itu. Dan pastikan juga setiap binatang ternakan dibawa masuk ke pulau buatan itu nanti. serta benih2 pokok dan bijirin di tanam disekeliling pokok tersebut sebagai menjamin makanan dan keperluan kita di kemudian hari sebelum kita berpindah ketempat lain yang lebih selamat." 

"tapi, agak2, untuk berapa lama kita kena berlindung di pulau buatan itu nanti?"

"bagaimana kalau air sungai kering???"

"kalau air sungai itu nak kering pun, mesti lama. kompem ZOMBA tuh seme dah reput. ZOMBA tu kan mayat. mesti reput. kan??? japgi ulat makan diorang lah tuh."

"Ape ZOMBA???? ZOMBI lah..!!"
 
"ha, ate nye, kalo gitu, jom kita korek lubang besar2, dalam2.. "

"nak buat ape???"

"buat kubur besar2 lah!!! kan diorang tuh semuanya mayat yang 'hidup'. diorang masuk lubang tuh, kita kambus.pastu ulat makan diorang."

"boleh ke??? bukan ke zomba2 tu cuma boleh mati betul2 kalau kita katok pala dia???"

"zomba2.. zombi lah!!!

"jadi sekarang nih, untuk langkah berjaga-jaga, kita buat rumah pokok dan gali sungai buatan yang lebar di sekeliling rumah pokok. andai kata kita masih tak selamat duduk di sini, kita kena gerak ke laut. kita kena buat rumah perahu dan buat rumah kat tengah laut. sana lebih selamat. mereka xkan dapat ke sana."

*******************************

bersambung...

 

05 Mac, 2011

memanglah kau pandai sebab ada 2 otak!! -.-'

Suasana dewan peperiksaan masih sunyi.. Punyalah susah soalan sampai semua orang tak tertulis jawapannye!! Kadang-kadang ade gak terdengar suara orang-orang yang sedang berfikir, mendengus kuat.. "Fuhhhh!!!!" sambil muka berkerut-kerut. Macam patric star memerah otak untuk menulis pantun. -.-' ada jugak yang sibuk tak abes-abes betulkan lengan baju..mencari 'petunjuk' yang sesuai..mata masing-masing jaga line..

tiba-tiba, pengawas peperiksaan berdiri dan bagi ayat maut punya..
"Masa ada lagi setengah jam ye.."
"HAAAAA????!!!"
Terdengar jawapan semua pelajar terkejut. dah setengah jam rupanya. kejapnya masa berlalu!!! aku rasa aku baru je baca soalan numbor satu!!! ape lagi, kelam kabut semua orang menulis jawapan. Masa untuk menembak secara rambang. yang tak yakin dengan jawapan pun terus je tulis hentam keromo. yang langsung tak reti jawab, menulis jwapan jugak.tapi dalam bahasa yang mereka sendiri faham. "abc defghi jklm nopqrst uv wxyz." hm macam tulah lebih kurang. adalah jugak yang jawab dengan mencipta formula sendiri untuk soalan calculation.  asalkan jawab!! jangan biarkan kosong!! kena ada maruah diri walaupun tak reti jawab. jangan jadi pengecut takut nak tembak, kalau takut nk tembak, kesudahannya 'result paper' tu nanti yang akan 'tembak' kita.. mati yob!!! T.T

*********
cukup 3 jam. semua soalan sedang dikutip.. 
bak kata orang, agi iduo agi ngelaban!! alang-alang menyeluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan!! takkan melayu hilang di dunia!!! 
masa pengawas sedang sibuk mengutip kertas jawapan, pelajar-pelajar yang berada di barisan belakang mulakan 'perbualan',
"pssstttt...wei, ko jawab soalan 2(b) ni cmne? apekebenda yang formulanye?? bagi aku formula dia wei, dapat gak 1 markah kesian nnt.."

"hoi! hoi! jangan borak oiii!!!"

senyap sekejap. tapi, di satu sudut, ada pulak kertas yang bergerak perlahan-lahan..sampailah ke tepi hujung meja. selesai,  berdehem. jiran sebelah pasang mata sesepet mungkin supaya tidak dikesan 'mengendap' jiran sebelah. tangannya pulak laju menulis tanpa mata melihat pada kertas. kalah reporter berita harian..

selesai semua kutipan kertas jawapan..
semua pelajar bangun dan berasak-asak keluar dari dewan maut itu.

******

disegenap ruang luar dewan, segelintir pelajar sedang borak..

"cis, semua lari dari tip yang dia bagi dowhhhh.."

"adoyai, aku ingat dah malam tadi, bleh plak aku blur tetibe derrr.."

"siyut..aku baca semua nota dia, cuma tu je yang aku skip baca sebab aku bajet soalan tu tak kuar. kuar plak"

"tu la pasal...."

"ooo macam tu ke jawapan dia, bukan macam yang aku jawab eh? aiseh..."

"akak, akak dapat jawab x soalan2 tadi..?saya tak dapat  jawab banyak soalan lah..3 soalan tak dapat jawab.."
"ala..akak pun xdapat jawab semua..jawab je mana yang mampu, mana yang ingat, mana yang akak lupa, akak tembak hentam keromo je..huhu"

"alaaaaaa.... akak bleh la nak jawab soalan2 susah macam mana pun..walaupun kitorang bawak toyol, tapi masih gak xdapat jawab soalan tadi..banyak application je td.. akak mesti dapat jawab kan, sebab soalan2 tu semua memerlukan otak untuk pikir.."

"ish..tak jugak..kenapa plak kamu cakap akak mesti dapat jawab punya?? mn tahu.?banyak jugak akak tak tahu jawab tadi..ada jugak yang biar kosong.."

budak senget tadi bersuara lagi..
"yela..dah tentu soalan semua application. kene pikir. mana bleh pikir dengan macam tu punya banyak dalam masa 3 jam?? dah la ada satu otak je!!! lainlah akak ada dua otak!!"

err?
dua otak?
semua terpinga2..

budak tadi pun menuding jari ke arah sesuatu:
semua orang pun pandang.. rupe2nya..


OOOhhhhhhh,...!!!

ok, ada 2 otak patutlah dapat jawab dan berfikir dengan cepat hanya dalam masa 3jam..
sengal punya budak..xmatang betul.. -.-'

***********************



04 Mac, 2011

Universiti-universiti malaysia akan diselaraskan cutinya???

Salam..
Well guys.. hello once again.. and today saja lah nak bagi personal comment tentang isu nih. Dengar desas desus dan akan dilaksanakan pun dalam tahun ni walaupun hati aku masih tidak percaya. 
Semua pembaharuan ini akan start pada bulan 9 ini..
MAka, ada banyak cerita selanjutnya berlaku.
1.
mula-mula, bila pengumuman dibuat,
Semua budak U pakat sorak ramai2..

"Yahooooo!!!! CuTi 4 BULAnnnnnnn!!!"



Yang lecturernya:



mak kat umah:
"Suke ye??? siaplah dia kalau duk umah 4 bulan keje membuta je tak tolong aku masak kemas umah. grrr!"

huhu T.T
 


2.
Tapi dalam masa yang sama,
semua peniaga yang hasil pendapatannya dan pelanggan majoritinya adalah pelajar,

"alamak...tak cukup duit makan lah 4 bulan ni...nak buat lagu mana nih cek oi...? Seb baik kali ni ja cuti 4 bulan..huhu"



3.
Dalam sedar tak sedar, di kemudian hari nanti, mesti kita dengar ni dari mulut student U kita:
"adoyaiiii...tiket dah abes dowhhhh!!! camne nak balik nih????"


Berebut tiketlah gamaknyeeee.....


4.
Para tauke2 bas plak akan kata:

"Yahhhooooo....pakcik kayoooo...!!!!"



Sekian........


************************ 

25 Januari, 2011

nak jadi professor gila???


Hari ni 25 Januari 2011.. Sila lihat bila tarikh akhir aku menulis di blog ini.?

ha? Tak. Tak.. aku belom mati..Aku hidup lagi..
Tapi mungkin 'sesuatu' di dalam diri aku ni telah mati..

Sungguh menyedihkan barangkali..
Kerana aku telah menghampakan semua blogger yg tertunggu-tunggu bila lah aku nak menulis semula..

Eh? yeke? ada ke? Saje suka-suka nak perasan di alam maya ini..tak apa lah ye...bagilah peluang kat aku nak bajet glamour..asyik Hanis Zalikha je yang glamour..aku pon nak gak..kih3x

actually ingin buat official sorry to those 20 first follower of "dunia internetku".. sebab cenderahati yang di janjikan masih belum dipost.. ada sedikit masalah yang harus diselesaikan dulu.. harap sabar menunggu ye kepada yang berkenaan..huhu

Sibuk yang melanda diri telah membuat tangan aku malas untuk menaip di blog ini. kerja harian lebih memerlukan tangan ini..huhu
Sebenarnya idea untuk menulis sentiasa ada dalam pale otak aku.. Pelbagai rangkaan cerpen juga sentiasa berlegar dalam minda dan dipengaruhi hati aku.
 yelah, cubalah korang bayangkan. Diwaktu aku sedang mengemudi melayari cerpen di dalam minda aku, tetiba air mata aku mengalir. Gila poyo. Memang jiwang habes! Tu aku belum tulis lagi tuh.. haha aura cerpen aku menikam jantung der..
nantilah bila-bila aku free aku masukkan dalam blog ni keh.. 
bukan ape.payah sangat lah..bukan senang nak tulis blog yang panjang berjela-jela. nak-nak lagi menaip cerpen.makan masa sehh...lain lah kalau otak kita ni bley cocok ngan pandrive senang citer der..hahaha

Plak tu keje manyak sekarang ni der.. rambut aku gugur banyak kot sebab banyak sangat pikir pasal keje nih.. Jadi,kepada budak-budak kecik yang jawab nak jadi saintis atau researcher bila cikgu tanya sok besar nak jadi apa, aku nak tanye dorang, awak sanggup tak kepala awak botak??? huahaha.. Tapi jadi saintis memang banyak pengorbanan.. syahid dan syahidah di era moden.. (n_n)insyaAllah..

Dalam entry ni tak de nak cakap ape lagi dah, cuma nak promote sorang akak ni, hubby dia photographer baikkkk punyaaaa!!! cun gila gamba dia ambek..sharp, good angle and real.. 

fuhh!!! Cam fairy tale.. and the most important thing is, sangattttt kreatif.. ahhhh!!! payah lah nak cte, tengok sendiri la yer.. yer.. yer?! (tiru gaye sis beauty itu sndri..kih3x)

jom layan... zaaaassssss sini!!

...........................

30 Disember, 2010

Maksud mimpikan ular...


Mimpikan ular??
adakah ianya creepy atau bleh lah nak kata, oh bahagianyaaaa~ \\(n_n)//

ngee~

Sooooo...
..
..

is that mean, i will be.........

||
||
||
||
VVVV
VV
V





wowww... O.o


 ...in this recent year..???

in 3 years?



in 2 years??
 
next year???
OMG !!!


Tomorow???!!!!
wahhhh!!!!! (n_n)


Ok, melampau berangan sangat dah tu.. -.-'

knock it out shida !!

 ngehehehehehehe ~ =p

...............................


p/s : korang penah mimpi ular tak???? pastu?? pastu??? what happen?? Ada orang datang lamar u alls ke esoknye??? hak2.. share wth me. share wth me please.. hik3 (baca dengan nada excited on..? (n_n) )



*******************

28 Disember, 2010

Ada seorang insan....yang bernama, 'dia'


Hari ini , aku masih di dalam dilema hidup..
Duhai hati, apa yang masih berlenggu didalam dirimu..?
Aku rasa aku dah tak faham lagi dengan hati..
bukan..
bukan hati..
tapi..
'cinta'

Aku mengenali seorang insan.. yang bernama 'dia'..
'dia' sangat dahsyat bro..!!
tak..tak..bukan samseng..
bukan kaki pukul..
bukan kaki racing..
dahsyat sebab 'dia' berjaya runtuhkan tembok shelter antibiotik hati aku dari penyakit yang ditakuti..
penyakit..???ye .. penyakit..
kalau terkena penyakit ni, memang tak boleh tidur bro..
makan tak lalu..tak pun, makan tak kenyang..
mandi tak basah..tak pun, ang duk ja terkurung kat bilik mandi air mata..
apehal dahsyat sangat bahana penyakit ni weh??
itulah, 'cinta'

Aku bukan seorang yang senang untuk memberikan hati aku pada orang lain..
tak..aku bukan kedekut der.. kalau ade orang nak mintak derma hati, aku bleh bagi je der..
aku tak kisah der.. tapi istilah memberikan hati kat sini, seolah-olah merelakan diri kita dijangkiti oleh 'cinta'
Aku dah terkena bro..
dua kali bro!!
dua kali..

mula2 dulu aku syok sendiri, budak monyet lah katakan..tapi aku dah cek doktor dah, 
apa? tak..tak..bukan doktor 'cinta'..doktor bese je..
doktor pon dah sahkan aku sihat. tak de pun tumbuh ekor kat blakang.. tapi orang selalu kata aku 'monyet'.. masa tu la.. 
dalam masa tu, aku tak tahu lagi mcam mana deritanya bila terjangkit penyakit 'cinta' tu..
tapi, bila dah kena sekali, tobat bro..
den dah totop ati den..
dah tak moh bagi ati den pado sesapo laei..
padan muko den..

tapi 'dia'...
tu aku da citer tadi bro.. 'dia' dahsyat bro..
'dia' lengkap segala..
rupa ada..
baik.,
senyum manis..
sopan santun..
hormat orang tua..
pemalu..
mata aku pon dia tak pandang masa mula-mula jumpa dia bro..
tu yang melekat kat otak aku sampai aku tak leh tido bro..
jampi??
eh..tak kan lah..
tak kot..
'dia' ok bro..
pakej suami soleh tu ada pada 'dia' bro..

cuma..
cuma..

cuma tulah..
aku saja ja buat entry sengal ni bro.. entry poyo untuk hari ini,

cuma, 
nak bagitahu, ada seorang insan .. yang bernama 'dia'.. (n_n)

Ade yang keno penampo ngan reader jap laei.. den lari dulu la yo? ekekkekeke =p

..................


27 Disember, 2010

Top 10 Most Common Makeup Mistakes

 
Just wanna share this precious information for all beautiful gurls out there !!!! (n_n)
 
Lets learn on how to make up our face nicely..
 
P/S: nak bersolek, boleh..tapi jangan lebih-lebih okeyyyyy.. (n_n) belajar solek jd cantek untuk menghadap suami..awww... suwiiiiiiiiitttttt sesangatttt.. (n_n)v insyaAllah..



 
By Mimi Bullock - Mon, Nov 15, 2010 6:52 PM PST
Share your wisdom. Join the Yahoo! Contributor Network
 
 
Ever spot a serious makeup mistake and think, "I wonder if she knows?" Chances are she doesn't, and she'll walk in to her next corporate meeting or parent/teacher conference totally oblivious to her makeup faux pas. Don't let that blurred vision of beauty become you! Review the top ten ugliest and goofiest makeup mistakes women make and give yourself an honest grade. Then share your new found information and make the world a prettier place.

Concealer/Foundation Confusion

Cruise the Internet long enough and you will come across all sorts of advice on this subject; concealer and foundation application. Never before have so many women got such bad advice and it shows. The real key to good concealer and foundation coverage is to start with a moisturized face. Then dab yellow concealer sparingly on brown or red spots. Don't worry about blending it in; it's concealer. Then apply your foundation. Do not put concealer over mineral powder or cream to powder makeup—it won't blend! You'll end up with an obvious patch job. Ugh!

Wrong Foundation Shade

Okay "summer girl" let go of the dark foundation. Your tan is gone and there is no sense in pretending. Let go of your summer foundation shade and embrace a paler, prettier you. Something to remember when shopping for foundation shades—color match to your jawbone, not your hand. Your hand skin is always darker than your facial skin.

Excessive Concealer

I hate watching my favorite all chick talk shows and seeing the show host wearing obvious white circles under her eyes. Girlfriend! Lay off the excessive under eye concealer or at least invest in one that does a little better job matching your skin tone. White is alright but too much of it will give you the reverse raccoon look.

Heavy Handed Eyeliner

I (sadly) am old enough to remember burning the tip of kohl black eyeliner before applying it to the inner rim of my eyelid. In the eighties, we liked our hair big and our eyeliner dark. Fortunately, style-wise, those days are over. Don't ring your eyes excessively, instead focus on using attractive colors in a flattering way.

Over Frosted Eye Shadow

Some may disagree with me but too much frosted eye shadow looks well... cheap. A bit of shimmer under the brows, a touch on the lid, these are pretty effects. However covering your eyelid from top to bottom with unblended, globbed on eyeshadow is unattractive. Go easy on the frosting!

Dry Face

No matter how much makeup you apply, you can't hide a dry face. After your morning cleanse, moisturize your skin. This will make your makeup application smooth and silky looking. Without moisture, makeup looks cracked and unflattering.

Wacky Eyebrows

Your eyebrows matter! Over penciled or super thin eyebrows are a mistake. At the opposite end of the spectrum, you'll find the gal who has never used a tweezer in her life. I hope you fall in neither category. Visit a professional stylist who can give you a good base waxing. He or she will shape those brows and give you a great template to maintain.

Dark Lip Liner

For a brief time in the nineties dark lip liner over light lipstick may have been fashionable. If it was, the fad is now over. Please toss away the black lip liner and use a more flattering color.

Blending Your Makeup

Sometimes we get a flawless finish but forget to blend. This common mistake will leave you looking like you are wearing a mask. Buy a cosmetic sponge and blend, blend, blend!
 
Mascara Marks

Occasional mascara marks are expected, we all get in a hurry. However, chronic mascara prints may have your friends and coworkers snickering. The problem may result from trying to apply mascara without your glasses. If that's you, the solution is simple. Buy a tabletop magnification mirror. You won't need your glasses to get perfect mascara.

...........

taken from yahoo..

Masih berkecimpung di lurah yang berlumpur..


Oh, tajuk nilah yang sedang menceritakan kisah hidup shidarina sekarang.. cuba dengar ayat-aat ini bersuara menceritakan kepada anda.. sebab saya malas taip..

.............
.......


....
dengar..? hmm.. macam tulah kisahnya..

(n_n)
haha, bengong..
tulah, dah kata dah, kalau tengah emosi senget tu tak payah lah dok gatal nak update, kan dah cam orang sewel.. ekekeke =p
Aku masih berada di dalam dunia ini, alhamdulillah.. masih di dalam takuk lama... masih berkecimpung di lurah yang berlumpur ini.. ye..bersama-sama mereka yang sama macam aku.. menyalit lumpur ke muka masing-masing.. dia calit kat kawan ni, kawan ni balas balik, dan seterusnya berulang kali.. selagi tak puas hati selagi tu menggunakan segala lumpur yang ada di lurah ini untuk menempek kat muka musuh yang menyerang tak habis-habis.. 

persoalannya, 
sampai bila..?

sampai bila masih nak bersama-masa berkecimpung di dalam lurah yang berlumpur itu?
sampai bila nak cari sapa yang menang, sapa yang salah? bila aku tunjuk bukti, kau kambus balik dengan lumpur !!!! ni dah lebih ni brooo!!!! 
jadi...

sampai bila..?
selagi tak ada kesedaran, selagi itu aku akan terus berada di kecimpung kotor ini.. Ya Allah, bersihkan hatiku dari kekerasan.. tunjukkan ku jalan untuk keluar dari penyakit hati ini.. 

jika ada yang mendengki diri ini,
jika ada yang menyakiti hati ini,
jika ada yang mahu memakan hati ini,
jika ada yang mahu memijak diri ini,

Hanya kepadaMu aku berlindung..
Hanya Engkau yang berkuasa..
"kun faya kun" itu adalah milik Mu..
Sedengki mana, sekuat mana pun seseorang untuk berbuat dengki dan jahat pada yang lain, tetap tidak dapat melawan kekuatanMu..

Aku berserah padaMu..
Aku yakin..!!!

Aku kembali mengingatiMu..
Istighfar tidak lepas dari hatiku..

Aku bertekad untuk redha..
Aku bertekad untuk keluar dari kecimpung lurah berlumpur yang kotor ini,
ku bawa keluar diriku yang kotor berlumpur ini,
dan ku sucikan kembali diriku..

Semoga Kau membimbing aku ke jalan yang benar...

Aminnn..

.....


 

19 Disember, 2010

CICAK DALAM CAWAN


Weiiiii sape punya cawan dalam bilik air ateh sinki tu weh??????? Ada cicak dalam dia!!!!!! Damn! hate cicak so much.. T.T
Kenapa mesti cicak tu dok gatal sangat nak main swimming pool g masuk dalam cawan yang ada takung air tuh???? adoaiii... geli sesangat lah rasa macam dah xmo minum dalam cawan.. nak minum dalam botoi sus ja..hik3x =p

Adoaiii kenapa lah dalam idup aku ni asyik jumpa scene cicak mandi dalam cawann??? T.T
imbas semula memori pertama dulu masa aku baru balik sekolah, mak aku panggil, 

"adik, meh sini, ambik cawan tu basuh. mak wat kan susu tapi xmo minum . g tengok sape yang minum tuh.."

sekali aku pegang cawan isi susu tu ada bende gerak and tetibe kepala cicak tu keluaqqqq!!!
arrrrgghhhhhhh!!! den tak suko..den tak suko... T.T den goliiiiiii.. hukhuk

zassssssssss.. 
kembali semula ke masa sekarang dan di waktu ketika ini, aku juga teringat scene lagenda budak setan di mana ayu tercekik cicak...!!!! cicak dalam tin cokeeee!!!! makkkkkk!! tolonggg~~ T.T
memang aku nak menangis lah kalau cicak nih baling kat aku..hukhuk

"aku nampak awek cun..tengah..minum..coke..ada.. CICAKKKKK!!!!"

jahat gila manusia-manusia yang suka dajal orang lain.huh! seb bek la Ayu tu cantekk (lisa surihani laaaaa~ -.-'), sebab tu ketua gangster yang kuaq ajaq pun pi tolong..





cuba kalau awek yang tercekik cicak tu aku, kompem orang lain wat tak tahu.. T.T

P/s: weh, cawan sape tuh weh, pi la buang cicak tu weh..aku geli.. huuhuu merewang bulu roma eden nampak dia berenang-renang dalam cawan ang..hoho

.............................


18 Disember, 2010

Lelaki Vs. Perempuan

AMARAN : Sila baca teks dibawah dengan suara ustazah nur bayah versi shidarina.. -.-'

Selamat pagi murid-murid semua.. Apa khabar iman kita hari ini? Apa khabar cinta kita hari ini? Apa khabar badan anda? harap semuanya sihat walafiat... insyaAllah..(n_n)

Hari ini kita nak membincangkan tajuk lelaki versus perempuan.. HA? apa dia? tak..tak..bukan perbezaan dari segi sape lagi pandai.. bukan perbezaan sapa lagi kuat.. tetapi kita nak bincangkan tentang personaliti dan kita nak berbincang tentang soal hati.. ye.. soal hati dimana seperti yang kita semua sedia maklum, perempuan ni hati dia lembut..halus.. sensitip.. kalau lelaki pulak sebaliknya ye.. kadang-kadang akan tiba pada suatu masa, lelaki dan perempuan tidak bersefahaman.. Haa... kemudian, mulalah bertengkar.. bertengkar ini tidak sehat ye tuan-tuan dan puan-puan sekalian.. kerana bagi mereka yang bertengkar, kalau diberi kuku kucing tiruan, maka gamaknya, habes bercalar balar hati masing-masing.. kadang-kadang tak perlu senjata.. bertikam lidah pun dah cukup nak mencederakan hati seseorang.. sebelum kita pergi lebih jauh bincangkan hal ini, mari kita saksikan gambar di bawah...

*Okeh, sudah tamat slot ustazah nurbayah, versi shidarina..huhu

 
Okeh, sekarang shidarina akan take over perbincangan khas kita pada hari ni. Kome dah tengok gambar di atas? ape yang kome rase? Ada sape2 yang nak bagi komen tentang gambar di atas atau ada sesape yang nk try wat cite tentang gambar, silalah bagi komen nanti yeh.. ekeke =p 

KOMEN SHIDARINA:

Setiap kali berlaku pertelingkahan, kadang-kadang wanita lebih sensitip dan hati die cepat sangat terluka.. Manakala lelaki kadangkala mereka gaduh time tu, tapi tidak menyangka bahawa  ayat-ayat mereka telah melukai hati perempuan.. kadangkala masalah yang timbul perkara remeh, perempuan akan terguris tetapi lelaki plak akan kata, 

" hek elehhhhhhh...bende simple je pon..."

pastu wat tak tahu.. si perempuan plak, mulakan agenda merajuk.. T.T
Lelaki pulak tak faham perasaan perempuan dikala itu.. tambahan lagi bila sampai masa bendera umno dikibarkan.. jadi lelaki pun buat tak tahu.. dan mulalah meng'ignore' si perempuan dan membiarkan perempuan mengubati lukanya sendri..hukhuk Maka begitulah komen dari saya tentang gambar tersebut.. Dan gambar tersebut telah dilukis oleh saya pada bulan julai 2010 diwaktu ketika sang lelaki tidak memahami hatiku sang wanita..ihik3x
T.T

p/s: ate kengkawan, apa lagi, silalah wat cite kome plaks.. huhu sesape ade pengalaman bagaimana untuk mensejahterakan hubungan lelaki dan perempuan supaya tidak bertengkar dan berlaku penitisan air mata, silalah berkongsi.. =)


..............................